בני האלים גנבו את הריבונות מהעם

מערכת אכיפת החוק הוקיעה את הריבונות מהעם והחליטה שהיא הריבון לכל דבר ועניין. יבחר העם במי שיבחר, בדרך שיבחר היה כלא היה. השופטים יחליטו מעל ראש כולם מה יהיה מה נכון לעם, מה ראוי, מה מידתי, מה סביר, מה חוקי, מה מתאים. וזאת על פי גרסת האדמו"ר ירום הודו אהרון ברק אב כל חטאת באומרו הכול שפיט. קרי:

אם המחוקק מחוקק חוק. הוא השופט יקבע אם זה חוקי אם לאו
אם השר ממנה בעל משרה. הוא השופט יחליט אם מתאים אם לאו
אם הרמטכ"ל מחליט להדיח קצין שסרח תחליט הנשיאה ירום הודה להחזיר את הקצין למשמרתו והיה ויקרה שוב אסון נוסף בגין אותו קצין כי אז הנשיאה תרחץ בניקיון כפיה והרמטכ"ל יחטוף.
אם הממשלה תחליט לגרש מסתננים בלתי חוקיים. הוא השופט יחליט שלא יגורשו.
אם הממשלה תחליט על מכסת קליטת פליטים מאוקראינה. הוא השופט יחליט מה היא המכסה הראויה.
ואם חלילה הממשלה תסרב למלא צו בג"ץ אהרון ברק לא מהסס להפעיל טנקים באומרו צה"ל יצטרך לבחור צד או אני או המחוקק. דמוקרטיה בהתגלמותה.
בזמנו ברק התנגד למינויה של רות גביזון למרות שלדעתו ראויה היא גם ראויה. רק מהסיבה שיש לה אג'נדה קרי דעתה לא כדעתי. קרי היא שמרנית והוא אקטיביסט
במדינה דמוקרטית, זו לא שאלה אם המחוקק יכול לקבוע משהו
במדינה דמוקרטית זה לא שאלה אם בית המשפט צריך לכבד את החוק
במדינה דמוקרטית אדם כמו אהרון ברק לא היה יכול להימנות כשופט.
זה הזוי מוזר ובלתי הגיוני ובלתי נתפס שכמה בני אנוש המכונים שופטי בגץ המכהנים אי שם במגדל השן שבחרו בעצמם או חברם או קולגה בחר בהם , ושאין להם שום אחריות על שפיטתם או על פסיקתם, יהיו חכמים ככל שיהיו והם לא! יהיו ישרים ככל שיהיו והם לא! יהיו נאורים ככל שיהיו והם לא! ישפטו ויפסקו בכל דבר ועניין לעם ישראל. על פי נאורותם שלהם ומהי נאורות? על פי סבירותם שלהם ומהי סבירות? על פי ערכיהם הסובייקטיביים ערכים נאורים לשיטתם.
לא אחת אני מהרהר בשביל מה בחירות אם מי שקובע הוא השופט ולא המחוקק ואצלו הכול שפיט.
הפרקליטות תחליט למי למצות הדין קלה כבחמורה גם באין עברה קלה. והיא גם תחליט למי מחילה סליחה וכפרה גם בעברה חמורה. לאחרונה הופיעו קציני משטרה בכירים ומפכ"לים לשעבר ובריש גלי ובפה מלא ללא כחל ושרק הם מצהירים שלא יתנו לשר להעביר מנוי שהוא בחר בו. הם נוהגים כבעלי בית בלעדיים, למרות שמזמן יצאו לפנסיה וכבר כלל אינם בעלי עניין. ואז עולים בי הרהורי עברה לאמור אולי תיבות פנדורה וקני צרעות סגורים אי שם בכספות וחוששים לגילויים. אחרת מה אכפת להם מי יהיה המפכ"ל כאשר הם כבר מזמן עושים לביתם.
ואף השופט חשין ז"ל באיום גלוי על פרופסור דניאל פרידמן שלא יעז לפגוע בבית המשפט העליון "זה ביתי מי שמרים יד על ביתי אגדע את ידו". כוחו של הכוח הלא מוגבל!
ההצעה להקים וועדה לניגודי עניינים של שופטים התנגדו כל השופטים בטיעונים הזויים להלן מקצת מהם.
אליקים רובינשטיין: " קודם כל צריך לצאת מהנחה בכפוף לשקיפות ולשכל הישר ששופטים עושים מלאכתם נאמנה זה דבר שהוכח ב- 72 שנות המדינה" האומנם? הצחקתני!
ועוד מפרי חוכמתו: "שופט שמחליט בדיני נפשות במאסרים בממונם של הבריות לא יכול להחליט בדבר הזה? (ניגוד עניינים של שופטים ). אכן כן ועוד איך יכול להחליט בדיני נפשות וממונות השאלה אם יכול להחליט בדיני נפשות וממונות שלו?
השופטת טובה שטרסברג כהן: בתגובתה לניגוד עניינים של שופטים "אני לא יכולה לומר שמי שיושב בדין על חברתו לפני זה הוא (השופט) מדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם" שמעת את זה ברוך? מה שמשתמע שהשופט מדבר לגופו של עניין. אך לא נציג הוועדה שהוא בסך הכול רק אדם
כבוד השופטת ששימשה נציבת בקורת על השופטים נשאלה אם אין בכך ניגוד עניינים שהיא מבקרת את חבריה להלן תשובתה: " זה יכול לומר רק אדם בור ועם הארץ בקשר למה שידוע בעולם הדמוקרטי כולו ששופט הוא בראש ובראשונה עצמאי ולא תלוי בשום דבר אלא רק בעקרונות היושר והצדק ההגינות והמוסר " הוא אשר אמרנו בני אדם הם לא. שמעת את זה ברוך?
השופט גולדברג בוועדה למינויים בכירים כמו מפכ"ל ראש מוסד ועוד. כאשר המדד היחידי לפסילה הוא טוהר מידות. השופט טירקל משום מה על דעת עצמו החליט להרחיב את מדד השיקולים למושג "התאמה" מעבר למושג "טוהר המידות". ומי קובע את מדד ההתאמה הוא כמובן. ואיך הוא מודד את מדד ההתאמה? ראו זה פלא ציטוט מפיו: "במקרה אחד השר עמד על שלו ואמר (השר) ישבתי אתו (עם המועמד) הסתכלתי בעיניו אני בטוח שהוא בסדר אמרתי לו תשמע אתה מרגיש ככה . אני מכבד את זה כמובן אבל יש גם מושג שקוראים לו "חוש המומחיות של המשפטן" אני איך שהוא בקצות אצבעותיי מרגיש שזה לא מתאים " הבנת זאת ברוך "חוש המומחיות"
זה עצוב! זה עצוב מאוד! זה עוד יותר עצוב שהם לא רואים דבשת עצמם וזה כבר נראה להם טבעי שהם הריבון.
ועוד מפי השופט ירום הודו שטרסנוב בעניין ניגודי מעניינים. "אמרו חז"ל אוי לדור ששופט את שופטיו ואוי לאלו שמטילים ספקות כאלו בבתי המשפט ובהגינותם ובהתנהלותם של השופטים כדאי לזכור"
אך משום מה שכח כבוד מעלת השופט את המשכו של מאמר חז"ל והוא "אוי לדור ששפטו את שופטיהם ואוי לדור ששופטיהם צריכין להישפט


אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...

כותבי המדור

הצג הכל