וישלח, בשלח, שלח

הפֹעל ש ל ח, בראשן של שלש פרשות / השורות הבאות, בו הן דשות.

וישלח, בשלח, שלח

הַפֹּעַל שלח, בְּרֹאשָן שֶׁל שָׁלֹש פָּרָשׁוֹת
וְהַשֹּוּרוֹת הַבָּאוֹת, בּוֹ... הֵן דָּשׁוֹת :

"וַיִּשְׁלַח יַעֲקֹב מַלְאָכִים"
לְפִּיּוּס בֵּין אַחִים,
וְקוֹרֶה, שֶׁגַּם אָח שׂוֹנֵא
בְּשִׁכְנוּעַ הוֹלֵם, מִשְׁתַּנֶּה.

"וַיְהִי בְּשַׁלַּח פַּרְעֹה" אֶת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם
וְהוּא עַצְמוֹ... נִשְׁלַח אֶל הַמַּיִם,
הַ בְּשַׁלַּח שֶׁל פַּרְעֹה- הַפְגָּנָה שֶׁל חוּלְשָׁה
הוּא לֹא חָשַׁב לְשַׁלֵּחַ אֶת הָעָם לְחוּפְשָׁה.


וְרַק שְׁנַיִים שֶׁלֹּא נוֹאָשִׁים
בּ"שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים",
הַשְּׁלִיחוּת חִיסְלָה אֶת הַיַּחַד
וַעֲשָׂרָה מְרַגְּלִים הִפְגִּינוּ רַק פָּחַד.

חָיֵינוּ מֵאָז שְׁזוּרִים בִּמְתִיחוּת
כִּי עַמֵּנוּ נוֹעַד תָּמִיד לִשְׁלִיחוּת
אַךְ גַּם לָנוּ מְעַט הִתְמַזֵל
וּלְעֶזְרֵנוּ נִשְׁלְחָה כִּיפַּת הַבַּרְזֵל,
כְּדֵי שֶׁמִּכָּל שְׁלִיחָה וְשִׁגּוּר
בע"ה, לֹא נִירָא וְנָגוּר.

וּבַת פַּרְעֹה שְׁלִיחָה הָיְתָה
"וַתִּשְׁלַח אֶת אֲמָתָה"
אֶת מוֹשִׁיעֵנוּ, הִיא מָשְׁתָּה.

"שְׁלַח נָא בְּיַד תִּשְׁלָח",
חָשַׁב הֶעָנָו, שֶׁהוּא לֹא מוּצְלָח
ואח"כ דָּרַשׁ : "שַׁלַּח אֶת עַמִּי !"
שֶׁהָפַךְ לְשַׁלַּח כְּלַל עוֹלָמִי.

יֵשׁ לִתְלוֹת בְּכָל פֶּתַח וְשַׁעַר:
"אַל תִּשְׁלַח יָדְךָ אֶל הַנַעַר"
לֹא בַּמַּאֲכֶלֶת וְלֹא בַּתַּעַר !

גַּם בִּמְקוֹמוֹת הֲכִי נִידָחִים
יִתְקַבְּלוּ בְּשִׂמְחָה הַאַחִים,
כִּי גַּם שָׁם לחב"ד יֵשׁ שְׁלִיחִים.

אֲבָל יֵשׁ גַּם מוּשַׂג "שִלּוּחִים"
שֶׁהוּא...הֲפָרַת שִדּוּכִים,

וּמֹשֶׁה כַּיָדוּעַ הֶחְזִיר גְּרוּשָׁתוֹ
אֶת צִפּוֹרָה שֶׁהָיְיתָה הָאִשָּׁה שֶׁאִתּוֹ
וּלְאָחַר שִׁלּוּחֶיהָ, הִיא חָזְרָה לְבֵיתוֹ.

מֵהַתְּקוּפָה בָּהּ קָבְעוּ, "מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת"
לְכֻלָּנוּ יֵשׁ זִכְרוֹנוֹת,
שְׁמָם שֶׁל הַיְּהוּדִים לֹא הוּכְתָּם
כִּי... "בַּבִּזָּה לֹא שָׁלְחוּ יָדָם".

יְדוּעָה מִצְוַות "שִׁלּוּחַ הַקֵּן"
וּ"שְׁלַח לַחְמֶךָ" לַעֲזוֹר לְמִסְכֵּן,

וּלְמִי שֶׁיֵשׁ מִשְׁלוֹחַ יָד
עִם פַּרְנָסָה, הוּא יוֹתֵר מְיוּדָד.

מֵרוּץ הַשְּׁלִיחִים – תַחֲרוּת בְּרִיצָה
בְּדֶרֶךְ כְּלָל, אַרְבָּעָה אָצָנִים בִּקְבוּצָה,

בְּעַסְקָנוּת, בַּשִׁירָה וּבַדִּבּוּר
עוֹמֵד לְעֶזְרֵנוּ, שְׁלִיחַ צִיבּוּר.

מִשְׁלַחַת, הִיא קְבוּצַת אֲנָשִׁים נִבְחֶרֶת
שֶׁשְּלִיחוּתָהּ מֻגְדֶּרֶת
וּמִתּוֹכָהּ קוֹבְעִים, דּוֹבֵר אוֹ דּוֹבֶרֶת.

וְלִפְגֹּשׁ בָּהּ...זֶה לֹא נָעִים
הַכַּוָּנָה לְ "מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים".

וְיֵשׁ גַּם מְשֻׁלָּח בתנ"ך
וְהוּא אָדָם עָזוּב וּמֻזְנָח,

וְיֵשׁ מִי שֶׁבְּרוֹב יֵאוּשוֹ
שׁוֹלֵחַ יָד בְּנַפְשׁוֹ,
.
נִשְׁתַּדֵּל לְהַרְבּוֹת בִּשְׁלִיחַת מְסָרִים
עַל שְׂמָחוֹת... וְיָמִים כְּפוּרִים,

נִהְיֶה בְּכָל עֵת שְׁלִיחִים שֶׁל מִצְוָה
לְהַרְבּוֹת... אַהֲבָה וְקִירְבָה.

כֵּן, גַּם הַשֻּׁלְחָן הוּא מִן שֶׁל שָׁלִיחַ
וְעִם שֻׁלְחָן עֲרוּךְ, שְׁלִיחוּתֵנוּ תַּצְלִיחַ,

וּבְשַׁבָּת לְפָנֵינוּ עָרוּךְ וּמוּכָן
וְפָרָשַׁת "וַיִּשְׁלַח", עַל הַשֻּׁלְחָן.

 

אהבת? לחץ כאן וקבל עדכונים על תכנים חדשים שלי
+ שמירה על זכויות היוצרים למאמר באחריות הכותב בלבד

תגובות

טוען...
הצג הכל